לא הבטחתי לך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: משלב נמוך, כתיבה מגזינית.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: משלב נמוך, כתיבה מגזינית.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
לא הבטחתי לך
שחקני "לא הבטחתי לך"
שחקני "לא הבטחתי לך"
סוגה דרמה, קומדיה
יוצרים אייל דורון
כותבים אייל דורון
בימוי אופיר בביוף, גבי ביבליוביץ', תומר אבירם
שחקנים גורי אלפי, אלי פיניש, דני גבע, הילה עופר, אפרת בוימוולד, ריקי בליך, אפרת כהן, עלמה זק, שמיל בן ארי, ישי גולן, דרור קרן, אסי לוי, אביבה גר
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2
מספר פרקים 29
הפקה
מפיק חיים שריר
חברת הפקה יצירה עברית
עורכים אבי כהן
אורך פרק כ-30 דקות
שידור
רשת שידור yes, ערוץ 10
תקופת שידור מקורית 20062008
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לא הבטחתי לך היא סדרת טלוויזיה קומית-דרמטית ישראלית, ששודרה ב-yes, בסוף 2006. בשנת 2008 נמכרה העונה הראשונה של הסדרה לערוץ 10, ועלתה לשידור ב-12 ביולי באותה שנה. מאוחר יותר שודרה בערוץ 10 גם העונה השנייה (ששודרה קודם ב-yes במרץ 2008)[1]. הסדרה מתמקדת בשלושה חברים טובים והנשים בחייהם, ובתפישת הגבריות החדשה, ועוקבת אחר הדמויות ומערכות היחסים והקשרים הנרקמים ביניהן[2].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת העונה הראשונה מתמקדת בשלושה חברים טובים ומערכת היחסים ביניהם: אודי, תומר ואיציק, המציגים לראשונה את נקודת המבט הגברית החדשה: הם רגישים, מתחבטים, מנהלים שיחות נפש, ומנסים להבין את העולם סביבם ואת הנשים החדשות, נשים שממתינות לגבר שיוכל להכיל אותן. הנשים הסובבות סביבם לא מכירות ביניהן, אך עם התפתחות העלילה הן מתוודעות זו לזו ומקימות חבורה משלהן:

טלי נשואה לאודי, דנה בת דודה של טלי, הילה חברה של איציק ונעמה עובדת עם תומר ואיציק.

הגברים מנסים להתחבר לצד הנשי שלהם מבלי לוותר על האחווה הגברית, הנשים רוצות להישאר חינניות ומלאות קסם, אבל מקפידות מאוד לטפח את הצד גברי שבהן, חולמות להיות אסרטיביות ותלותיות בעת ובעונה אחת, לנהל את העולם ביד רמה, אבל שיזכרו שהן, בסופו של דבר, מחפשות כתף תומכת.

כולם מנסים לעשות עם חייהם כמיטב יכולתם, אולם באופק כבר מבצבצת ועולה תחושת ההחמצה. למעשה הם כבר עיצבו את חייהם, אבל עדיין משתעשעים ברעיון להחליף הכל. הם יודעים שאפשר לחיות גם אחרת לגמרי.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת העונה השנייה מתרחשת שנתיים לאחר סיום העונה הקודמת, כאשר במהלך שנתיים אלו עבר על הגיבורים לא מעט: אודי חוזר לארץ לאחר שפרש במפתיע מהפרויקט אליו הצטרף במעבדה היוקרתית בבוסטון, ומתמודד עם זוגיות במשבר לא פשוט. תומר נשוי מזה שנה וחצי לרקפת, צוערת של משרד החוץ שהכיר באירוע שנקלע אליו, והשניים בעיצומם של טיפולי פוריות קשים. איציק התפטר מעבודתו במשרד, וכעת הוא מנהל דיור מוגן יוקרתי.

שלושת החברים, גיבורי הסדרה, מנסים להתמודד עם המתחים שנוצרו ביניהם, ולהתקרב. אודי לא היה בחתונה של תומר, ומנסה להסביר מה עבר עליו שם בארצות הברית שגרם לו למעשה להפסיק לתפקד, ואיציק ותומר מתמודדים כל אחד עם בעיה הפוכה לשני: זה לא רוצה להיות אבא ומגלה שיש לו ילדה, וזה חולם להיות אבא ולא מצליח.

הם התבגרו, וכעת הם מנסים למצוא את המקום שלהם, או להבין למה החיים שלהם הפכו, כהורים וכבני אדם. בין לבין הם נפגשים ויוצרים מחדש את קשר החברות ביניהם, העומד במרכז הסדרה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אודי (דני גבע) - דוקטורנט לביולוגיה בן 32. נשוי לטלי ואב ליהלי בן השנתיים. חוקר פרפרים ומתמקד בספר שיכתוב. חבר ילדות של תומר.
  • דנה (אפרת בוימולד) - בת דודה של טלי.
  • הילה (ריקי בליך) - רווקה בת 30, חברה של איציק. עובדת כמנהלת מוצר.
  • איציק (אלי פיניש) - רווק בן 29 שגר אצל אמא שלו. עובד עם תומר, שמרני מאוד.
  • תומר (גורי אלפי) - רווק בן 31, איש היי טק קרייריסט והישגי. חברו הטוב של אודי.
  • טלי (הילה עופר) - מנהלת משאבי אנוש בת 31 נשואה לאודי ואמא של יהלי בן השנתיים.
  • אתי (אפרת כהן) - בת זוגו של איציק לסקס ולמריחת קרמים.
  • נעמה (רחלי זינדר) - העוזרת האישית של תומר בת ה-29, עובדת חדשה בחברה.
  • רקפת (עלמה זק) - בת 31, נישאה באופן אלטרנטיבי לפני כשנה וחצי לתומר. בוגרת קורס צוערים במשרד החוץ, אך לפני כשנה לקחה פסק זמן כדי להתרכז בטיפולי הפוריות שלה.
  • אמה (אסי לוי) - מנהיגה של מחתרת חברתית אנרכיסטית שפועלת למען החלשים. עקב אחת הפעולות המיתולוגיות שלה זכתה לכינוי "אמה הוורודה". היא פעילה בשטח כבר שנים, בישראל ומחוצה לה, והפכה לסוג של אגדה בקרב הפעילים החברתיים.
  • יולי (אנאל בלומנטל) - בת 24. סטודנטית של אודי שהופכת להיות חברה שלו. היא חובבת בושידו וקרב מגע (כצופה).
  • יהודה (שמיל בן ארי) - אביו של תומר, בשנות ה-60 לחייו. מנהל מפעל, איש עבודה מהדור הישן, חרוץ, ומאמין בעבודה קשה וסיזיפית. בכיס החולצה העמוס שלו יש עט, ושטרות מקופלים של מזומן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]